Fidelity: Nog geen zeepbel, maar wel wat schuim bij bedrijfswaarderingen
Fidelity: Nog geen zeepbel, maar wel wat schuim bij bedrijfswaarderingen
De analisten van Fidelity maken zich nog geen zorgen over bedrijfswaarderingen, blijkt uit de maandelijkse rondvraag van de vermogensbeheerder.
De nadruk ligt op nóg niet, want waarderingen van sectoren zoals informatietechnologie en communicatiediensten zijn te hoog volgens veel analisten. De Magnificent Seven, die de S&P 500 domineren, beginnen volgens sommigen analisten wel een schuimkraag te krijgen.
Die hoge waarderingen in sommige sectoren kunnen wel eens de piek naderen, stellen analisten, maar aan de andere kant verbeteren de bedrijfsresultaten en de marges, wat weer een positief effect kan hebben op die waarderingen.
Markten die overgewaardeerd lijken, maar waar nog waarde te behalen valt zijn er ook. Zo denkt 40% van de analisten gespecialiseerd in de Japanse aandelenmarkt dat de waarderingen daar op of zelfs onder het gemiddelde niveau liggen.