Nationale-Nederlanden gaat intermediaire particuliere schadeverzekeringen zelf beheren
Nationale-Nederlanden gaat intermediaire particuliere schadeverzekeringen zelf beheren
Nationale-Nederlanden gaat per 1 juli 2026 haar intermediaire particuliere schadeverzekeringen zelf beheren. Het in huis halen van deze activiteiten sluit beter aan op de huidige visie en strategie van NN. Verdere digitalisering en het optimaliseren van de klantreis maakt de verzekeraar klaar voor de toekomst.
Met alle activiteiten in eigen beheer, kan Nationale-Nederlanden de samenwerking met de adviseurs en de dienstverlening aan de klant zo efficiënt mogelijk inrichten. Daarnaast richt de schadeverzekeraar zich op het gebruiksgemak van haar online portalen voor adviseurs. De focus ligt op sneller kunnen handelen door de hele waardeketen te vereenvoudigen.
In 2018 ging Nationale-Nederlanden een samenwerking aan met serviceprovider Voogd & Voogd, nu onderdeel van Alpina Group, voor het beheer van haar particuliere schadeverzekeringen. Hiervoor werd een volmacht verstrekt aan dochteronderneming NN Verzekeren Services (NNVS), deze is verlengd tot 1 juli 2026.
Vanuit hun kennis en kunde zijn zowel de adviseurs als de particuliere klanten optimaal bediend, met een hoge waardering vanuit het intermediair. Edwin Grutterink, directeur Nationale-Nederlanden Schade Intermediair: ‘De Alpina Group is al geruime tijd een gewaardeerde business partner voor Nationale-Nederlanden. Samen blijven we kansen verkennen op het gebied van proposities en distributie.’
Nationale-Nederlanden zet haar dienstverlening centraal en streeft naar een minimale impact voor adviseurs en klanten bij de overgang naar het zelfbeheer.